راهنمای استفاده از LMS و شرکت در دوره های سایبرتاک کلاسیک

زبان آموز گرامی در دستورالعمل پیش رو مطالب زیر به صورت تصویری آموزش داده خواهد شد:

  • نحوه ورود به پنل کاربری در سامانه مدیریت یادگیری (LMS) سایبرتاک
  • نحوه دانلود برنامه شرکت در جلسه آنلاین (Adobe Connect) از پنل کاربری
  • نحوه دانلود برنامه سامانه مدیریت یادگیری (LMS) به منظور بهره­مندی از دوره­ها
  • نحوه به اشتراک گذاری پیغام در تالار گفتگو
  • نحوه بررسی نمرات دریافتی
  • سایر بخش های پنل کاربری

 

راهنمای 1

ورود به پنل کاربری

برای ورود به پنل خود در سامانه مدیریت یادگیری سایبرتاک، مراحل زیر را طی نمایید:

مرحله اول: آدرس سایت را در مرورگر خود تایپ نمایید:  LMS.CYBERTALK.ACADEMY

مرحله دوم: نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) شما بصورت پیش­فرض “کد ملی” شما خواهد بود.

مرحله سوم: دکمه را کلیک کرده تا وارد پنل کاربری خود شوید.

مرحله چهارم: در این مرحله “پنل کاربری” خود را مشاهده خواهید کرد که مشابه تصویر زیر خواهید بود.

راهنمای 3
  • در بخشی که با رنگ سبز مشخص شده است نام خود، و در بخشی که با رنگ زرد مشخص شده است تقویم و رویدادهای مرتبط با کلاس خود را مشاهده می نمایید. رویدادها و تاریخ های مهم در این تقویم علامت گذاری شده اند.
  • شما می توانید در بخشی که با رنگ قرمز مشخص شده است، کلاس فعال خود را مشاهده می نمایید و با کلیک بروی کلاس وارد آن شده و به تمامی محتواهای مورد نیاز سطح خود دسترسی داشته باشید.لطفا توجه داشته باشید که دکمه فیلتر که با رنگ آبی مشخص شده است، حتما بر روی All تنظیم شده باشد.

 

راهنمای 4

نحوه دانلود برنامه شرکت در جلسه آنلاین (Adobe Connect)

پس از ورود به پنل کلاس خود، با پایین بردن صفحه، بخش “دانلودهای ضروری” را مشاهده خواهید نمود. با انتخاب هر یک از گزینه­ها میتوانید نرم افزار Adobe Connect متناسب با دستگاه و سیستم عامل خود را دانلود و نصب نمایید.

*توجه:

لطفا از دانلود این نرم افزار از وبسایت­های متفرقه خودداری نمایید.

نحوه دانلود برنامه سامانه مدیریت یادگیری (LMS)

از بخش “دانلودهای ضروری” با کلیک بر روی یکی از گزینه­ها، نرم افزار سامانه مدیریت یادگیری (LMS) متناسب با دستگاه و سیستم عامل خود را دانلود و نصب نمایید.

راهنمای 5

نحوه به اشتراک گذاری پیغام در تالار گفتگو

پس از ورود به کلاس خود، در بالای صفحه بخش تالار گفتگو را مشاهده می کنید. شما میتوانید در صورت نیاز به ارتباط با استاد و یا مطرح کردن سوالات خود با مراجعه به این بخش و با توجه به تصاویر زیر پیام خود را به اشتراک بگذارید. در صورتی که پیام شما شامل فایل صوتی و یا تصویری نمی شود، در بخش Add a new discussion سوال خود را تایپ کرده و با کلیک بروی دکمه  سوال خود را به اشتراک بگذارید.

راهنمای 6

صورتی که می خواهید در پیام خود از امکانات بیشتری استفاده کنید، از طریق کلیک بروی بخشی که با رنگ زرد مشخص شده است، این امکان برای شما فراهم خواهد شد.

راهنمای 7

 

بخش مشخص شده با رنگ قرمز در تصویر زیر  امکانات بیشتری برای تدوین پیام در اختیار شما قرار خواهد داد.

راهنمای 9

همچنین، از مسیر زیر میتوانید پیغام های قبلی دیگر زبان آموزان کلاس و استاد را مشاهده کنید. با کلیک بر روی موضوعات ایجاد شده (بخش های سبز رنگ) میتوانید پرسش و پاسخ­های مطرح شده را مشاهده کنید. پیغام های جدید خوانده نشده توسط شما در تالار گفتگو با گزینه New مشخص می شوند

راهنمای 8

مرحله اول: پس از ورود به کلاس خود، در سمت راست صفحه بخشی را با عنوان Navigation (مشابه تصویر زیر) مشاهده خواهید کرد.

مرحله دوم: روی گزینه Grades (شماره 1) کلیک کنید.

مرحله سوم: نمره اخذ شده در هر جلسه آفلاین، تکالیف و یا آزمون از طریق ستون Grade (شماره 2) قابل مشاهده خواهد بود.

راهنمای 10
راهنمای 11

سایر بخش های پنل کاربری

از دیگر بخش های پنل میتوان به لیست زیر اشاره کرد:

  • جلسات آفلاین
  • جلسات آنلاین
  • تکالیف
  • آزمون
  • جلسات آنلاین ضبط شده

*توجه :

آموزش نحوه استفاده از جلسات آفلاین، جلسات آنلاین، تکالیف و آزمون نیز در قالب فایل­های جداگانه در بخش “آموزش­های ضروری پیش از شروع کلاس” برای شما قرار گرفته است.